Uppföljningsprocess


 
 
 
 

BIMctrls uppföljningsprocess innebär att Standardiserade rapporter vidareförmedlas till mottagande part som kan vara en eller flera personer, system eller annat. Via rapport kan man välja att sortera fram önskad data kopplat till fastighet, organisation, installation etc.

Förutom att nyttja rapporterna för uppföljning så kan man även läsa ut en mängd annan data, exempelvis vanligt förekommande fel kopplat till fastighet, organisation, installation etc. vilket ger värdefullt beslutsstöd med hänsyn till planering, bemanning och åtgärder för att minimera befintliga uppkomna fel eller framtida möjliga felkällor.


KONTROLLSTATUS

När det är dags för status kontroll så kan ni enkelt se vilka installationer som är kontrollerade och vilka som inte har blivit kontrollerade. Du kan också se vem som utförde kontrollen och när, samt om personen gjorde några noteringar.

Du kan även se vilka avvikelser som rapporterats in och om de har hanterats eller inte. Finns det avvikelserapporteringar som inte har hanterats - så är det bra att se över och hantera dessa snarast möjligast.

Systemet ger dig fullständig koll och du kan därmed känna dig trygg inför en eventuell tillsyn av exempelvis räddningstjänsten.

 

 
 

BESLUTSSTÖD

Rapporterna ger er ett bra underlag, och fungerar som beslutsstöd, för att kunna navigera kring beslut med hänsyn till planering, bemanning och åtgärder, för att minimera befintliga uppkomna fel eller framtida möjliga felkällor.

Vad menar vi med ovanstående? - Jo, låt oss säga att ni haft flertal avvikelser på dörrstängare som köptes in för X antal år sedan - ja då kan ni enkelt söka efter den produkten, se ifall ni har fler av just den här sorten installerat i andra fastigheter. Ja då kan ni “sia om framtiden”, det vill säga, värdera risken för utökat underhållsbehov kontra investering i nya enheter.

Detta gör alltså att ni kan få översikt på ert underhållsbehov och även mängda utifrån unik ID sökning - vilket underlättar avsevärt i er uppföljningsprocess!